Lun pastasalat med ferskvannsørret og trøffeltang

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, På sparebluss, Pasta, Tips til restemiddag

Reklame |

I går måtte jeg ta en liten operasjon i munnen, og da kan jeg ikke spise noe hardt, og formen er ikke helt på topp. Da var det bare å tenke enkelt, som hva har jeg!

Her om dagen hadde jeg fjellørret til middag, og jeg hadde litt igjen, og det passer jo veldig godt sammen med pasta. Trøffeltangen var jeg så UTROLIG heldig å få av Hilda, en raus Nordlending jeg møtte i fjord da jeg var på tur på GC. Og i går traff vi henne og mannen, og da hadde hun jammen med med selvplukket og foredlet av Hilda selv. For en fantastisk raus person, for dette er en tidkrevende prosess å fylle opp glasset. Det  smaker noe så utrolig fantastisk godt, smaken er ubeskrivelig god. Jeg kjøpte meg et glass med trøffeltangsalt i fjor, men det kan ikke sammenlignes med dette. Trøffeltang er en tang som vokser i sjøen, og den kan plukkes selv, men det er et veldig arbeid.

Snakk om å heve smaken på et måltid menge hakk! Jeg kan ikke få takket nok Hilda og mannen hennes for at jeg fikk denne fantastiske gaven, det setter  jeg uendelig pris på 💕

Til 2 personer: Ca. 100 g ferdig renset fjellørret eller vanlig ørret/laks, gjerne rester etter middag.

150 g pastaskruer eller lignede (glutenfri for min del)

Kokes etter pakkens anvisning.

Frosne eller ferske grønnsaker. Jeg har tøm fryseren aksjon, og siden formen ikke er på topp passet det bra med frosne grønnsaker(gulrot,  brokkoli og blomkål)

Så hadde jeg en bit oppskåret purreløk og litt paprika i.

1/2 beger laktosefri Creme Fraiche, men man kan bruke plantebasert rømme.

Salt

Pepper

Ca. 1/ss tørket trøffeltang

Saften av 1/2 lime eller litt sitronsaft

Når pastaen er ferdig kokt har man grønnsakene i, og lar det ligger det et minutt før man siler av vannet. Ha i Creme Fraiche, salt, pepper, trøffeltang og litt limesaft/sitronsaft.  Smak til med eventuelt mer salt og pepper.

Spis umiddelbart etter den er ferdig, den er best lun.

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#trøffeltang #Jodrikt #Pastasalat #brukopprester #restemiddag #fjellørret #Spisoppmaten #matfrabunnen #hjemmelaget #Morsmiddag #middagstips #enkelmiddag #raskmiddag

 

 

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Lun pastasalat med ferskvannsørret og trøffeltang

    1. Jeg kjøpte hos ei i fjord, men det var mer salt en trøffeltang. Så det er nok mulig. Men hvor lett det er å få ta i rein form vet jeg ike, og jeg vil tro det er litt av en kilopris i så fall.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *