Last Updated:

Lun pastasalat med ferskvannsørret og trøffeltang

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Pasta

Jeg er bare super heldig å fikk trøffeltang av Hilda i år også, og jeg bare elsker den smaken. Hun sanker, renser og tørker trøffeltangen selv.  Så da må jeg jo bruke den fantastiske gaven jeg har fått, og det passer veldig godt på fisk, men jeg har også strødd det over popcorn, og det er bare nydelig også. Man kan lage trøffelsmør å ha på diverse retter og brød. Det er kun fantasien som begrenser bruken.

PS: Man kan lage salaten uten trøffeltang 😉

Om du ikke vet hva trøffeltang er så kan du lese om det HER

 

Til 2 personer:

Ca. 100 g ferdig renset fjellørret eller vanlig ørret/laks, gjerne rester etter middag.

150 g pastaskruer eller lignede (glutenfri for min del)

Kokes etter pakkens anvisning.

Frosne eller ferske grønnsaker. I dag brukte jeg frosne grønnsaker(gulrot,  brokkoli og blomkål)

1 vårløk eller en bit purreløk

purreløk

Paprika

1/2 beger laktosefri Creme Fraiche, men man kan bruke plantebasert rømme.

Salt

Pepper

Ca. 1/ss tørket trøffeltang

Saften av 1/2 lime eller litt sitronsaft

Når pastaen er ferdig kokt har man grønnsakene i, og lar det ligger det et minutt før man siler av vannet. Ha i Creme Fraiche, salt, pepper, trøffeltang og litt limesaft/sitronsaft.  Smak til med eventuelt mer salt og pepper.

Spis umiddelbart etter den er ferdig, den er best lun.

1 kommentar

1 thought on “Lun pastasalat med ferskvannsørret og trøffeltang

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *