Last Updated:

Lammekoteletter med Taboulé

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter, Salater

Det var veldig enkelt å lage, og smakte meg veldig. Dette er virkelig sommermat! Det skulle vært med bulgur, men det kan jeg ikke spise siden det inneholder gluten, så jeg brukte ris, men man kan også bruke quinoa siden den er naturlig glutenfri.

8  lammekotelett

salt

pepper

Smør eller olje til steiking

Steik lammekotelettene på begge sider i rundt 4 minutter på hver side. Ha på salt og pepper, og andre krydder om du ønsker det.

Taboulé

4 porsjoner med kokt ris eller quinoa, tåler du bulgur kan du selvfølgelig bruke de. 0.5 dl bulgurgryn

vann til koking av risen, føll anvisningen på pakken.

1/2 bunt persille

1/2 bunt mynte

1/2 løk eller tilsvarende med vårløk det brukte jeg

1 tomat

1/2 sitron eller lime

1/2 ss olivenolje

pepper

salt

1/2 chili eller så mye du selv liker, kan også sløyfes.

Jeg hadde godt med salt i risen da jeg kokte den, så jeg trengte ikke salte etter på, men hadde litt pepper på. Kok risen etter anvisning på pakken med litt ekstra salt, å avkjøl den. Rens å del tomat, chili og løken. Ta stilken av persille og mynten og hakk det litt opp. Press saften av sitronen, og bland det i risen, sammen med grønnsakene, olje og pepper.

Jeg var på besøk og fikk Taboulé, sammen med falafel og masse annet godt, det kan du se HER, slikt blir man inspirert av!

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Lam #lammekoteletter #Taboulé #Sommermat #Glutenfritt #tillaget #mat #fra #bunnen #hjemmelaget #altanbonde #Middag #middagstips #morsmiddag #melkefritt #glutenfritt

2 kommentarer

2 thoughts on “Lammekoteletter med Taboulé

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *