Laks/ørret med sesamfrø, ris, salat og sweet chilisaus

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Normalt bruker jeg bare ørret, men det er en smakssak så bruke gjerne laks, uansett er det både godt og sunt.

Til 2 personer:

2-4 laks/ørret filet uten skinn og ben(jeg har rikelig med en, men mange vil nok trenge to fiskefileter)

1 1/2 dl ris

Ca. 2 ss sesamfrø

Smør eller olje til steiking

Salt

Pepper

Salaten bestod av: 

Agurk

Gulrot

Avokado

Litt chili (kan sløyfes)

Har du friske urter så bruker du det

Sweet Chilisaus

Sett risen på kok etter anvisning på pakken.

Ha fisken på pannen med smør eller olje og strø på sesamfrø, salt og pepper, gjenta når du snur fisken. Fisken er steikt etter rundt 5 minutters steiking, litt avhengig av hvor store og tykke filetter man har.

Salaten renker man alt og skjærer i biter, gulroten skrelte jeg og brukte potetskrelleren til å raspe opp gulroten, så slapp jeg skitne ut raspen.

Når alt er ferdig har man på sweet chilisaus og nyter middagen 😍😋

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

#ørret #fisk #laks #sweetchili #salat #middagstips #middag #morsmiddag #laksmedsesamfrø #Hjemmelaget #matfrabunnen #Glutenfritt #melkefritt #Vegetar #Enkelt #godt

2 kommentarer

2 thoughts on “Laks/ørret med sesamfrø, ris, salat og sweet chilisaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *