Last Updated:

Kyllingsalat med mango og avokado

Categories Airfryer, Alle oppskrifter, Kyllingretter, Salater

I dag kom en venninnen på besøk og da må vi jo spise noe godt, og hun kom med dette forslaget. Det var nydelig godt og enkelt å lage.

Til 2 -3 personer

2 kyllingfileter eller 4-5 overlår (jeg liker bedre overlår for det blir saftigere en kyllingfilet synes jeg)

2 fedd hvitløk. Tåler man ikke hvitløk, så kutter man den ut

Olje eller smør til steiking

Salt

Pepper

Salat: 

1 Mango i biter

2 avokado i biter

8 små tomater

Det skulle være rødløk, men det tåler jeg så dårlig når den er fersk, så jeg brukte vårløk. Tåler man ikke løk så kutter man den ut!

Isbergsalat

Crispisalat eller den salaten du har

CA. 8 mandler (kan sløyfes)

Frisk koriander

Dressingen består av 

Avskjær fra mango

Lime

Honning

Litt olivenolje

Salt

Pepper

Slik gjorde jeg det: 

Rens og finhakk hvitløken og surr på steikepannen og ha i kyllingen. Steik på begge siden til det er gylden brun, skru ned platen og la den bli gjennomsteikt. Man kan bruke airfryer om man har, da har man den på 200 grader i rundt 20 minutter, husk å snu den. Eller i steikeovnen på 200 grader i rundt 25-30 minutter.

Salat

Rens og kutt mangoen, avokado og løk i biter, legg det på et fat eller en skål. Når alt er ferdig så har man på den ferdig kuttede kyllingen, mandler og koriander og dressingen.

Dressingen

Skjær rein mangosteinen og ha det i en forprosessers eller bruk stavmikser, ha i lime og honning og kjør det jevnt. Smak til med salt og pepper, og eventuelt mer honning eller lime. Ha dressingen på salaten.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#kylling #kyllingsalat #kyllingsalatmedmangoogavokado #klubbmat #enkelmat #middag #lunsj #lunch #Sunn middag #morsmiddag #Middagtips #glutenfri #melkefri #Eggefri #Risnudler #Matfrabunnen #hjemmelaget #Morsmiddag #middag

3 kommentarer

3 thoughts on “Kyllingsalat med mango og avokado

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *