Kyllingklubber i barbequesaus

Categories Alle oppskrifter, Grill mat, Kyllingretter

Det er fredag og nokså fint vær her i Bergen,  kan man i grunnen grille. Men orket ikke dra frem grillen, men heiv kylling klubbene i ovnen, og hvorfor ikke. Her i Bergen er vi ikke velsignet med godt grillvær så ofte, så da må man tenke alternativt. Det ble nydelig med egendyrket salat og nepe, det er rein og skjær lykke!

Beregn rundt 7-10 kyllingklubber pr person.

Ca. 1 ss Olje

barbequesaus så det dekker godt kyllingklubbene

Ha til det du ønsker og liker til grillmat. Jeg hadde salat, nepe, avokado, granateple og tomat.

Enklere kan det vel ikke gjøres.

Kyllingklubbene hadde jeg i en ildfast form med rundt 1 ss olje

Satte det i ovnen på 200 grader, og der stod det i rundt 15 minutter, da tok jeg på sausen og vente det godt, så alt ble dekket. Så fikk det steke videre i rundt 15 minutter til.

Ønsker man å grille kyllingklubbene, så har man det først på grillen til det begynner å få litt farge, så pensler man det godt inn med sausen.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#barbequesaus #Godt #sunt #enkelt #kyllingklubber#Kyllingklubberibarbequesaus #Grill #iovnen  #middagstips #middag #Morsmiddag #glutenfritt #melkefritt #matfrabunnen #hjemmelaget

4 kommentarer

4 thoughts on “Kyllingklubber i barbequesaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *