Last Updated:

Kyllingfilethamburger med nydelig brokkolipesto uten ost og andre godsaker

Categories Kyllingretter

Denne ideen fikk jeg da jeg bodde i København, der var det vanlig med kyllingfilet og grovt brød til, og de hadde gjerne båtpoteter eller søtpoteter til.

Det de ikke var god på var glutenfrie brød og matvarer, men jeg bestilte uten brød og da var det ingen problemer. De som var ekstra moro var at de hadde mange forskjellige grønnsaker til hamburgeren som vi nesten ikke vistes fantes i Norge på den tiden.

Nå har jeg komponert min egen variant, og jeg har selvplukkede kantareller til. Jeg var i skogen på stolpejakt, og der dukket disse opp

 

Beregn en kyllingfilet pr. person,  som deles i to på langs, steikes på panne med salt og krydder eller det krydderet du slev ønsker.

Hamburgerbrød gjerne grovt om du får tak i det (jeg har dessverre aldri funnet grovt glutenfritt hamburgerbrød), jeg brukte to ristede skiver

Aubergine som er skåret i tynne skiver på langs, strødd litt salt på og la det få ligge å trekke litt før den ble steikt.

Salat

Tomat

Kantarell

Her er det bare å bytte ut og legge til grønnsaker.

Brokkolipesto uten ost finner du HER

#kylling #kyllinghamburger #Burger #sunn #god #Pesto ##brokkoli #selvplukket #kantarell #sopp #matlei  #enkelt #godt #uten melk #uten gluten #Middagstips  #Middag #morsmiddag #allergi  #Mat #fra #bunnen #Hjemmelaget #naturlig #glutenfrtitt #melkefritt #rask #middag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *