Kylling med Mauriskinspirert salat og pitabrød

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

Julen er over og nå kan jeg lande trygt i sofaen igjen. Etter å ha fått vært med Alf noen dager så trengs det, selv om å være med han er det mest koselige jeg kan tenke meg. Han er bare utrolig herlig, glad og energisk 1 åring. Da jeg kom hjem i går fikk jeg deilig pinnekjøtt hos min bror og svigerinne, og det var godt å få servert middag etter å ha reist. Det var klink is på veiene i Oslo, så alt gikk sakte, noe som er naturlig, så turen tok sin tid.

Middagen i dag ble enkel men smaken gikk det ikke utover, og som vanlig ble salaten ette hva jeg hadde i kjøleskapet. Jeg har en kokebok av Jamie Oliver, og der fikk jeg inspirasjon til denne salaten. Han hadde ikke de samme ingrediensene, men dressingen var den samme.

 

Kyllingen steikte jeg på pannen med smør, og hadde salt og pepper på. Skal man lage til mange, kan det lønne seg å ha de i steikeovnen på 200 grader i 20-25 minutter.

Mauriskinspirert salat

1/2 appelsin

4 jordbær

1 gulrot

2 reddiker

Sesamfrø

Dressing:

1/2 ss Tahin

2 ss olivenolje

1 ss rødvinseddik

Salt

Pepper

Rens og del alle ingrediensene og fordel de i en skål eller på et fat. Bland dressingen, da har man Tahin, olje, rødvinseddik i en skål og blander godt sammen, så smaker man til med salt og pepper. Hell dressingen over salaten og strø på sesamfrø.

Pitabrødet delte jeg i to og varmet i brødristeren.

 

 

 

 

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#utenmelkeprodukter #godt #Middagstips #middag #morsmiddag #glutenfri #melkefri #enkelogkjappmiddag #lettålage #under20minutter #Hjemmelaget #mat fra bunnen av #Maurisksalat #maurisk #salat #kylling

8 kommentarer

8 thoughts on “Kylling med Mauriskinspirert salat og pitabrød

  1. Fint med inspirasjon fra andre og så lage sin egen vri på middagsmaten, alt etter hva man liker og har i hus osv. Rart med det: Borte bra men hjemme best! Ha en fin romjul 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *