Last Updated:

Kylling med asparges og béarnaisesaus

Categories Kyllingretter

Fredag og helg, det er vel den beste dagen i uken. Da jeg var i jobbet på kjøkkenet i Rådhuset i Bergen var vi en god gjeng. Og fredag hver fredag spilte nærradioen vi hørte på James Brown “i feel good , dodldodeldo” he he. Og vi brukte hver vår kost og suste rundt maskiner og benker, og sang av full hals! Var de gjester, ja da måtte de bare vente noen minutter, for dette måtte vi gjøre. Vi lo så vi grein av oss selv, og for at det var helg😂🤪. 

Men den gangen var det nokså vanlig med biff å béarnaisesaus på fredagene. Nå har jeg byttet biffen ut med kyllingfilet, men resten er omtrent som før. Béarnaisesaus er noe av den beste sausen jeg vet om, så dette var snaddermat. Karianne min flinke svigerdatter, lærte meg denne fantastiske måten å lage béarnaisesaus saus på, og da er det så enkelt at det er lettere en Toro sin, og ikke for å nevne smaken, det kan ikke sammenlignes. Denne sausen gir deg selvtillit på matlagingen, det lover jeg deg.

 

Oppskrift på Karianne sin fantastiske béarnaisesaus finner du HER

Kyllingen steikte jeg på pannen til den var gjennomsteikt, på slutten av steiketiden hadde jeg en halv tomat i pannen og aspargesene.  Aldelses  nydelig fredagsmiddag.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Godt  #smakfullt #middag #middagstips #tips #middagsmat #Glutenfritt #Glutenfree #melkefri #matintoleranse #blogg #morsmiddag #spisoppmatendin  #sunt #hjemmelaget #Mat #fra #bunnen  #avhegighetsskapende #hollandaisesaus #Bearnaisesaus

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Kylling med asparges og béarnaisesaus

  1. Asparges er en av mine favorittgrønnsaker – Husker en morsom kommentar fra da jeg besøkte noen en gang som serverte asparges. Ene jenten der hadde tydeligvis ikke spist dette før, for da hun var på do og tisset etter å ha spist dette, lurte hun på hva som luktet så rart på do 🙂 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *