Kylling i fløtesaus med sopp og mye annet godt.

Categories Alle oppskrifter, Blogg, Kyllingretter

I dag ble middagen virkelig til mens jeg begynte på den. Jeg hadde to forskjellige ideer, men det ble ikke noen av det, men dette! Det ble heldigvis veldig godt.

Til 1 person i dag, men du kan gange opp om du vil lage til flere.

Jeg hadde kokt ris til.

2 kylling overlår

1/2 løk

3 hvitløksfedd

1 liten bit chili

ca. 10 sopp

1 bukett blomkål

3 buketter brokkoli

Litt fersk basilikum (man kan bruke tørket eller kutte ut og erstatte med noe annet)

Salt

Pepper

Rosepepper

1 dl fløte/laktosefri/plantebasert (jeg brukte plantebasert)

Ca. 1/2 dl vann

Sett kullingen på steik med olje eller smør, snu den så den får fare på begge sider. Rens og del løk, hvitløk, chili og sopp og steik på pannen sammen med kyllingen.

Når grønnsakene er blanke å fine har man i fløte og vann og oppdelte blomkål og brokkoli, salt og pepper, og lar det få stå å småkoke. Når kyllingen er gjennomvarm, smaker man til sausen, med rosepepper og basilikum, og eventuelt mer pepper og salt.

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#Kylling #fløtesaus #sopp #  #rask #enkel #knallgodt #Middag #middagstips #morsmiddag #matfrabunnen #hjemmelaget Glutenfritt #melkefritt #uten #gluten #melk

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kylling i fløtesaus med sopp og mye annet godt.

    1. Det er jeg helt sikker på at den var. Man må jo lage det litt innbydende når en legger det ut, det er gjerne ikke slik man er så nøye på når man lager til seg selv.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *