Kylling, gresskar pommes frites og salat

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

Fredag og man må ha noe godt!  God helg folkens 💕

 

Jeg bruker mest overlår av kylling da jeg synes den er saftig og best på smak, og en god del billigere en kyllingfilet, men dette gjør man som man liker best.

Beregn 1 kyllingfilet eller to overlår av kylling pr pers.

Krydderblanding:

1 ts paprikapulver

1/2 ts gurkemeie

1/2 ts koriander

1/2 ts chili

Nesten en ts salt, her reduserer man om det er for mye for deg

Ca. 2 ss olje

Bland krydderne og salt å ha  i olje. Bland godt sammen og smør det godt på kyllingen. Steik kyllingen på 200 grader i rundt 20 minutter, eller til den er ferdig, ønsker man å steike på pannen gjør man det.

Gresskar pommes frites

Beregn rundt 150 g gresskar pr person.

Olje

Salt

Skjær gresskaret i tynne skiver og så i staver, ha de i en ildfast form og ha på olje, sett de øverst i ovnen. Har du grill funksjon på ovnen kan du godt bruke den, på 200- 220 alt etter hvor sterk ovnen din er. Stavene blir ikke så sprøe, men veldig gode. Når man lager pommes frites av poteter så bør man legge de i iskaldt vann rundt 8 timer før man skal fritere de, mulig dette gjelder for gresskar også.

I salaten hadde jeg

Isbergsalat

Rucccola

Granateple

Avokado

Tomat

Olivenolje

Så hadde jeg fermentert ketchup på

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#gresskar #gresskarpommesfrites #kylling #Overlår #fredagsmat #Salat #enkelt  #middag #Morsmiddag  #hjemmelaget #matfrabunnen #glutenfritt #melkefritt #diggmat #diggmiddag #enkelt #godt #utenegg

2 kommentarer

2 thoughts on “Kylling, gresskar pommes frites og salat

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *