For en tid tilbake så jeg en som hadde laget krumkakevifter, så det måtte jeg forsøke også.

Her kan du finne oppskriften på krumkaker, de er glutenfrie, men da jeg fikk oppskriften var den med hvetemel så jeg byttet det ut enkelt og greit.

For å få til disse så lagde jeg mindre kaker, og når jeg tok de ut av jernet, klemte jeg de sammen med fingrene. Det er nokså varmt så jeg brukte en liten bomullsklut, som jeg hadde over så jeg ikke brente fingrene av meg. Disse skal jeg bruke på en dessert om noen dager.

#Krumkakevifter #krumkaker #glutenfriekrumkaker #Glutenfri #melkefri #Hjemmelaget #matfrabunnen #Dessert #jul ##julekaker

6 kommentarer

6 thoughts on “Krumkakevifter

  1. Ser veldig gode ut! 🙂 Jeg har cøliaki og opplever veldig ofte at det ikke er bare bare å bytte ut vanlig mel med glutenfritt, deigen oppfører seg helt annerledes med glutenfritt mel, synes jeg. Vet ikke om du har noe erfaring med det?

    1. Det spørs hva det er man lager, med disse var det akkurat det jeg gjorde. Hun jeg fikk oppskriften av har ikke cøliaki, så da måtte jeg jo gjøre den om. Så på denne funker det helt topp, de er bare fantastisk gode. Jeg lagde kakemenn for litt siden, og de åtte jeg forandre litt på oppskriften.

      1. Jeg har opplevd å alltid måtte endre litt når jeg bare bytter fra vanlig mel til glutenfritt. Derfor har jeg liksom bare begynt å lage tilegnede oppskrifter som er glutenfrie, hvis jeg prøver noe nytt.

        1. Da jeg begynte å lage glutenfritt, den gangen jeg hadde bedrift, fantes det ikke noe glutenfritt, allefall minimalt. Så jeg er vant å grissle på og prøve meg frem, og krumkanene var enkle. Du får se på oppskriften på kakemenn jeg skal legge ut straks, de har jeg fått andre til å teste for å se om den er god nok. Den ble jeg veldig fornøyd med.

  2. Så fine de ble 🙂 Håper alt er bra med deg <3 Sjelden jeg er på blogg nå. Bare helger, men prøver å henge med litt hos dere forskjellige da 🙂

    1. Takk Frodith, dette er nok ikke min beste tid på året, men slik er det nå bare. Ellers alt vell, og med deg også håper jeg. Jeg klarer ikke henge med på blogger, det er mer en nok med å skrive min egen blogg(slik er det når man har dysleksi, iallfall meg). Hvorfor blogger du bare i helgene?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *