Kremet pasta med laks/ørret

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Lett og god sommer middag, kan det blir bedre 😍?

 

 

Til 2 personer:

Ca. 200 g pasta, gjerne tagliatelle (glutenfri for min del)

2 filetter av ørret eller laks uten skinn og ben

1 liten løk

2-3 vårløk eller tilsvarende annen grønn løk

Smør til å surre løken i

Ca. 75 g frosne erter (kan kuttes ut)

1 dl fløte eller plantebasert fløte som jeg brukte

Salt

Pepper

Ca. 1 ss saft av lime eller sitron

Og slik lager du denne fantastisk smakfulle enkle middagen:

Sett pastaen på kok etter anvisningen på pakken. Rens og del løken og surr den i pannen til den er myk, hel på fløten, erter, limesaft, salt og pepper og la det få et oppkok, smak til. Del laksen i biter og la den få ligge noen minutter til den er ferdig.

Sil av pastaen, og hell sausen med laksen over. Ha gjerne litt friske urter over, eller knasende sprø sukkererter eller vårløk. Jeg hadde vare vårløk og litt gressløk.

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

#Godt #sunt #enkelt #Laks #ørret #Fisk #fisekgryte #pastamedlaks #pastamedørret #Pasta  #middagstips #middag #Morsmiddag #glutenfritt #melkefritt #matfrabunnen #hjemmelaget

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *