Last Updated:

Kokt torsk med ertepure og bacon

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Jeg henger vist fortsatt i den Spanske tiden, så nå har jeg akkurat spist et herremåltid. Det beste med å være ute å reise er å komme hjem igjen. Kokt torsk og ertepure er vel noe av det enkleste man kan ha til middag, og du hendelse så utrolig godt da.

Beregn 150- 200 g torsk per. person

Torsk skal bare trekke og ikke koke. Jeg bruker 1/2 dl salt på 1 liter vann, som koses opp. Så har man i fisken og lar den ligge til den er gjennom kokt. Dette vil variere alt etter hvor store stykkene er, men mellom 7-10 minutter en gang bruker å holde.

Ertepure: Til to personer 

200 g frosne erter

40-50 g smør

Salt

Pepper

 

Ertepure lager jeg med å ha smør i en panne, hadde frosne erter i når smøret er smeltet. Lot ertene bli varm, så bruker jeg en stavmikser å moser det til en pure. Så smaker jeg den til med salt og pepper. Jo mer smør jo bedre 😉

Bacon delte jeg i biter og steikte i smør

Så hadde jeg kokte poteter og gulrøtter til

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#tradisjonsmat #Middag #middagstips #Morsmiddag #Glutenfritt #Laktosefritt #Matfrabunnen #hjemmelaget

16 kommentarer

16 thoughts on “Kokt torsk med ertepure og bacon

    1. Hei Synøve Andersson.
      Jeg skal fortelle deg hva kokt tosk er. Det er det du er mellom ørene. Der tror jeg det ikke er mer enn hva du akkurat trenger, for at du i det hele klarer å spise selv. Dersom du er i stand til det, så slå opp ordet DYSLEKSI, å se om du klarer å tyde hva dette ordet betyr. Dersom dette blir vanskelig, så skal jeg hjelpe deg……

  1. Jeg gremmes når jeg ser alle skrivefeilene i bloggen din. Ta deg sammen! Maten ser også helt pyton ut! Hvordan kan man ødelegge gode ingredienser på denne måten!

    1. Om du gremmes så har du et alvorlig problem. Dette er en flott blogg.
      Folk som kommenterer så frekt har seriøse problemer.

    2. Hei GOLDIE.

      Hvordan er det å være perfekt? Du som er så mye bedre enn alle andre, må da ha et ensomt liv. Jeg kjenner nemlig ingen som er perfekt (bortsett fra deg da),, men deg kjenner jeg heldigvis ikke. Ett lite råd til deg som er PERFEKT. Kritiser aldri en annen manns gange, før du har gått en mil i hans sko.

  2. Til hun som skriver her at hun gremmes og ber en dyslektiker og ta seg sammen,hva feiler deg? Du burde ta deg sammen !!! Dette er en flott blogg og hun lager masse masse god mat!!
    Fy skam og skrive sånne kommentarer!!!!!

  3. Et skikkel7g nettroll dette.. MEN alle kan jo se at uttalelsene faller på sin egen urimelighet! Nei dette hever vi oss over!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *