Last Updated:

Knappen fjellet en rein fryd å gå stolpejakt eller bare tur

Categories Blogg, Ut på tur

I går var en av våre få sommerdager her i Bergen, i dag er det høst igjen. Det vi er gode på her er å kaste alt vi har i hendene og ile ut når det bare er opplett. Min svigerinne Lillian har vært på Knapen fjellet før, så vi bestemte oss for å gå der, da kunne jeg gå med en som var kjent og vi kunne samtidig ta stolper, siden jeg aldri har gått her før. Etter turen på Fanafjellet der det var tilsvarende merkede stolper , ble jeg virkelig overasket over nivåforskjellen. Her lå postene nokså tett, det var enkelt å oversiktlig å gå, og om man bare hadde vært litt konsentrat så hadde vi muligens kunne tatt alle på 2.5- 3 timer uten å stresset om jeg hadde planlagt turen litt. På Fanafjellet hadde jeg planlagt turen, men der vasset vi i myr til livet i 7 timer for færre stolper en her, og med samme farger. Denne turen anbefaler jeg aller som kan gå i litt ujevnt terreng, det var en helt fantastisk nydelig tur, ikke for lang, og i et nydelig landskap som for det meste var åpent. Ingen myr og ingen flått, HURRA!

En sort stolpe midt i løypen, det er en rein fryd.

 

Jeg ble ikke ferdig med karte, og det var verken meningen eller planen, i dag skulle vi kose oss i solen og være sosial. Jeg gleder meg til å gå der igjen for å ta resten av stolpene en dag vi blir velsignet med fint vær igjen.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#stolpejakt #Knappenfjellet #Tur #nydeligtur #Morsmiddag #Nydeligturtereng #stolpejaktknappenfjellet

5 kommentarer

5 thoughts on “Knappen fjellet en rein fryd å gå stolpejakt eller bare tur

  1. Dette ga meg nye ideer til turer. Flere tur forslag mottas med takk!
    Lette turer, da jeg ikke er så sprek.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *