Stolpejakt Fanafjellet, myr og flått

Categories Blogg, Ut på tur

Jeg så på værmeldingen at det skulle bli nokså fint vær i går, og spurte Hanne Lise om hun ville bli med på stolpejakt på den oppmerkede ruten som jeg har merket som du kan se under.

Ruten så i grunnen overkommelig ut, spesielt siden det var nesten bare røde merkete stolper, men så feil kan man altså ta! Jeg gikk for en tid siden opp på Løvstakken, der var det kun  sorte stolper, men det var ikke noe i forhold til denne turen. Så hvordan de merker turene er for meg en gåte. Nå tenker dere gjerne at jeg ikke er vant å gå og derfor var det så tungt, nja jeg har nå gått 4 dager på Hardangervidden, gikk Dronningstien i fjor, og har gått Aurlandsdalen, men det er overhode ikke noe i forhold til denne turen.

Turen gikk gjennom et kjent terreng der det var god men sørpete sti, nå har det regnet i en måned så det er nå ikke rart, men slik er det alltid her. Men så begynte utfordringen, for de som skulle være en sti på karte fantes ikke, så vi måtte vasse i høyt gress og myr til post 52, så gikk det oppover og oppover, i sørpe og kulper. Da vi kom til post 55 Teraleite så vi at vi skulle gå ned igjen, selv om vi ikke var langt fra post 59 Sveåsen. Her viste ruten at vi skulle gå ned  for to poster, og så måtte vi klatre veldig bratt opp igjen i et ekstremt bratt terreng  til post 59 Sveåsen. Dette var fullstendig idiotisk plassering og rute på en alt for lang og hard tur. Resten av turen var i den ene myren etter den andre, og det var nesten ikke sti, for de var gjengrodd. Jeg plukket enorme mengder flått på veien, og da jeg kom hjem tok jeg av meg alt på trappen, og gikk rett i dusjen, men nå har jeg plukket minst 40 flått så langt. Hanne Lise har per nå ikke sett en enste flått, så de er nok meg de liker dessverre. Nå har vi gått der, men denne turen tar jeg aldri mer, det er det rett og slett ikke verd, for å vasse med gjørme til livet i nærmere 7 timer er overhode ikke gøy. Her burde alle stolpene vært sorte, for hardere tur har jeg aldri gått.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#stolpejakt #stolpejaktfanafjellet #Gjørme #vått #tungt #Fanafjellet #Morsmiddag #utpåtur #utinaturen