Linsesuppe med spinat

Categories Alle oppskrifter, På sparebluss, Supper, Veganmat

Jeg har vært dårlig på veganfronten i det siste, selv om jeg spise mye fiskemat så har vi ikke vont av å spise et og annet uten verken kjøtt eller fisk.

Det ble en spikersuppe med det jeg hadde, men mett ble jeg og godt var det.

1/2 dl røde halve linser som var kokt på rundt 10- 15 minutter

2 fedd hvitløk

3 terninger fryst spinat

1 potet. Jeg hadde en ferdig kokt. Den trenger du selvfølgelig ikke, bruk gjerne andre ting du har)

3 dl vann

1/2 grønnsaksbuljong

Ca. 1/2 ts Spisskummen

Litt raspet skall av lime eller sitron

saften av 1 limebåt

pepper

Salt

Ha vann, buljong, linser, spinat og oppdelt potet om du ikke har ferdig kokt. i pannen og sett det på kok. Rens å findel hvitløken å ha den i suppen, ha i spisskumen. limeskall, limesaft og pepper.

Når linsene er myke, smaker du suppen til med salt og pepper. Ønsker du brød til så har du det

 

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#vegansuppe #linsesuppemedspinat #godt #enkelt #bærekraftig #Slankemat #Matfrabunnen #Glutenfritt #melkefritt #Hjemmelaget #matfrabunnen #Middag #middagstisp #Morsmiddag #Hvaskalvihatilmiddag #hvaskaljeghatilmiddag #enkelt

6 kommentarer

6 thoughts on “Linsesuppe med spinat

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *