Last Updated:

Kjøttdeig i form med rester av gresskarmos.

Categories Alle oppskrifter, Retter med kjøttdeig

Gresskar er utrolig nydelig både i smak og farge, så da jeg hadde igjen litt gresskarmos etter gårsdagens kalkunmiddag, måtte jeg finne på noe lurt. Og kjøttdeig med potetmos i ovnen.Det ble jo en lynkjapp nydelig god middag.

Til to personer:

1 pakke Kjøttdeig

1 løk

pepper

1 ts koriander

1 ts chilipulver

1 ts timian

1 ts basilikum

2 ts oregano

Ca. 2 ts salt

Rens og del løken, la den surre på steikepanne, ha så i kjøttdeigen. Når det begynner å bli ferdig steikt, har man i krydderet. Har du ikke alle disse krydderiene, bruker man de man har, for eksempel et blandings krydder. Har du ikke rester av rotmos eller potetmos så kan du følge linken under. Når kjøttdeigen er ferdig har man den i en ildfast form, har rotmosen over, og gjerne litt parmesan eller annen ost om man ønsker det, det er ikke nødvendig. Steik på 220 i 10-15 minutter.

Rotmos av gresskar finner du HER. Ønsker man melkefri/vegan bruker man margarin uten melk

Her finner du mos med poteter. Ønsker man melkefri/vegan bruker man margarin uten melk

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#kjøttdeig #rester #spisoppmaten #resteravmos #potemos #rotmos #Greskarmos #kjøttdeigiovnenmedgresskarmos

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Kjøttdeig i form med rester av gresskarmos.

    1. Ja her kan man slå seg løs og lagde den akkurat som man ønsker. Enkel og nydelig mat. Anbefaler deg å forøske gresskar, tror du vil elske det.

        1. Jeg er ikke redd for å forsøke noe nytt nei, det bare elsker jeg. Men akkurat her var jeg veldig sikker på at det kom til å bli en suksess, for gresskar er virkelig undervurdert

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *