De er fredag og man vil ha noe digg mat, hva med en enkel form for kebab?Vil du lage

HER har jeg laget det mer på original måten,  tar det mer tid, og muligens også bedre. Men i dag har jeg handlet både lammekjøttdeig og de utrolig gode, men svindyre glutenfrie pitabrødene, og begge deler ropte mage min etter. Så slik ble det i dag, utrolig godt. Jeg prøvde meg på  dressing av kokosyoghurt, og den ble slettes ikke verst. HER finner du oppskrift på hjemmelaget kokosyoghurt om du har lyst å prøve. Nå liker jeg smaken av kokos, men gjør ikke du det og du tåler vanlig yoghurt så bruker du det 🙂

4 personer :

400 g lammekjøttdeig

1 liten løk

2-4 fedd hvitløk

Ca. 1/2 fersk chili eller tilsvarende med tørket (er du ikke glad i sterk mat kan du bare ta litt eller kutte det ut)

2 ts spisskummen

Salt

Pepper

Rens og del løken, hvitløk og chili, og surr det på pannen, ha på kjøttdeigen og la den bli gjennomsteikt. mens kjøttdeigen steiker så har man på spisskummen, salt og pepper.

Dressing med yoghurt eller kokosyoghurt: 

3 dl Yoghurt naturell eller kokosyoghurt . HER finner du oppskrift på hjemmelaget kokosyoghurt, eller man kan kjøpe på butikken(trenger du tips er det bare å spør)

ca. 2 ss majones, jeg synes dressingen blir mer avrundet når man har litt majones i. Men nå vet jeg at noen hater majones, tja, da kutter du det ut.

3-4  fedd hvitløk

Pepper

Salt

Yoghurt og majones has i en skål, rens å finhakk eller bruk hvitløkspresse på hvitløken, og ha den i skålen. Smak til med salt og pepper.

Tilbehør:

Man bruker det man liker og har, men jeg brukte følgende:

Asiasalat

Rød lollorosso

Tomat

Paprika

Pitabrød (glutenfritt for min del)

Varm pitabrødene i ovnen/steikepannen/mikro. Vask og rens grønnsakene og del de litt opp.

Ha gjerne litt dressing i pitabrødet før du fyller det med kjøttdeig og tilbehør.

Så er det bare å NYTE!

 

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#fredag #fredagsmat #fredagsmiddag #Helgekos ##kebab #enkelkebab #Godt #morsmiddag #Middagstips #Helgemat #matfrabunnen #hjemmelaget #glutenfri #melkefri

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *