Karri gryte med kylling

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter

Jeg har tatt med meg litt forskjellige krydder nedover, for det er jo litt begrenset hvor mye man kan kjøpe, og hjemme har jeg det meste man skulle trenge. Og det som er så greit med å ha reine krydder er jo at man kan blande det til hva man selv ønsker, unntaket her er karri.

Til 2 personer

2 kyllingfileter

3 fedd hvitløk

1 liten løk

1 god bit fersk ingefær

1 gulrot

1 paprika eller tilsvarende med forskjellige farger, jeg hadde rød, grønn og gul

1 vårløk

Smør eller olje til steiking

1 1/2 dl kokosmelk eller fløte/melk/laktosefri. Vi fant ikke kokosmelk så vi brukte fløte.

2 dl vann1 buljongterning (tåler du som jeg ikke kylling, så sjekk buljongen noen inneholder gluten)

2-4 ts karripulver

Salt

Pepper

Rens og del alle grønnsakene og kyllingfilet, og surr det i pannen med olje eller smør. Ha i fløte/kokos/melk, vann, buljong,  krydder og salt, og la det få koke sammen. Smak så til med eventuelt mer krydder og salt.

Vi hadde kokt ris til.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Karri gryte med kylling

  1. Høres godt ut, og lurt å ta med litt krydder, så du slipper å kjøpe et helt arsenal. I Spania kan man bli litt overrasket over paprika-krydder, i det de har én med mild smak og en annen utgave som er veldig sterk! 😁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *