Last Updated:

Kari sin nydelige rødvinsgryte

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter

Kari min gode nabo lagde denne gryten, og det gjestene hennes ikke spiste opp, det fikk jeg til middag i dag, snakk om flask. For i dag har jeg vært å trent og så forsøkt å henge opp solskjermingsgardiner fra Kids. Jeg var dausulten og sliten så noe bedre en å få ferdig mat servert kunne det ikke vært i dag. Så tusen takk for maten Kari, nydelig god mat du lager

1 kg oksekjøtt

en god klatt smør til steiking

2 løk

1 laurbærblad

Ca. 2 ts salt

Ca. 2  ts pepper

1 liter kjøttkraft eller 2 buljongterninger og 1 liter vann

3 1/2 dl rødvin (kjøp en billig type)

3-4 ss maizena

Skjær kjøttet opp i biter og steik de til de er brunt. Rens og del løken å ha de sammen med kjøttet, når løken er noenlunde mør har man i kraften/buljong, krydder og rødvin. La de koke i rundt 1- 1 1/2 time. Ta litt av kraften ut en stund før den er ferdig slik at du kan blande ut maizenaen i den. Ha den i gryten og kok opp under omrøring. Smak til med krydder og salt og eventuelt mer rødvin.

Kari bruker å ha potetstappe til, jeg hadde kokt ris til, det var rett og slett for det var enklest.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#Rødvinsgryte # Rødvin #oksekjøttfravarega #middag #middagstips #kaskalvihatilmiddag #Morsmiddag #Matfrabunnen #hjemmelaget #glutenfri

2 kommentarer

2 thoughts on “Kari sin nydelige rødvinsgryte

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *