Kari sin nydelige kylling suppe med kajennepepper og Chorizo

Categories Alle oppskrifter, Kyllingretter, Supper

Gode naboer og venner er mer en gull verd, uten de vet jeg jammen ikke hva jeg skulle gjort. Kari nabo inviterte meg på middag, og jeg fikk denne UTROLIG gode suppen,

jeg spiste tre porsjoner, og det er sjeldent jeg gjør. Man må gjerne ha brød til, vi spiste den som den var, og jeg savnet ikke brød, det er mye mat i den.

 

Kyllingsuppe Porsjoner til 4 personer:

4 kyllingfileter i strimler

3 ts kajennepepper

2 båt finhakket hvitløk

2  grovhakket rød paprika

300 g poteter

Ca. 12 skiver Chorizopølse

2 bokser hakkede hermetiske

2 ts sukker

2 ss olje

6 dl hønsebuljong eller vann og buljongterninger

Salt

Pepper

Rens og del hvitløk, paprika og  Chorizo i en panne med olje eller smør. Skrd. ell potetene  og del de i terninger  å tilsett de sammen med  knuste tomatene, poteter. sukker og buljong/hønsekraft/kyllingkraft, la det hele koke i rundt 10 minutter. Del kyllingfiletene i biter å ha de i gryten og la de få koke med, og ha i kajennepepper, salt og pepper.

Kari sier PS: Hvis du skal ha dobbel porsjon blir 12 dl for mye. Jeg reduserer det til ca. 10 -11 dl. Vær obs ved kajennepepper. Ta en ts om gangen , smak før du tar nr 2 og event 3.

Del gjerne innlegget med venner og familie.😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#kyllingsuppe #Hjemmelaget #matfrabunnen #Glutenfri #melkefri #Morsmiddag #middagstips

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kari sin nydelige kylling suppe med kajennepepper og Chorizo

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *