Last Updated:

Skråblikk på tilsetting stoffer i maten

Categories Blogg

Før 17 mai hadde vi dugnad i gaten, en veldig kjekk og sosial dag. Og vanligvis er det mange som baker, og det er jo utrolig koselig. Siden vi var så sein i år var det mange av de bakeglade som ikke var hjemme, men kake ble det selv om de var kjøpt. Men det kom seilende inn en sjokoladekake og jeg lagde gluten og melkefrie vafler siden vi var flere som meg.

Nå skal ikke dette handle om den knalkoselige tiden vi satt på trappen min å koset oss etter dugnaden, men om e-stoffer i maten.

 

I over 35 år har jeg styrt unna så mye tilsetningsstoffer i maten for jeg vet de har en enormt dårlig innvirkning på helsen generelt, og ikke minst på tarmhelsen som er det som

styrer en god del av sykdommene vi er plaget med for tiden, også livsstilsykdommer. Jeg anbefaler å se et program som i alle fall har lagt på Nrk nett som heter “gull i tarmen”.

Nå skal jeg spare dere for mer detaljer om det i dette innlegget, for det blir forlangt akkurat nå. Men vet å ha vært bevist på dette har jeg til nå (bank i bordet) unngått å få osteoporose, selv om jeg nesten ikke har melkeprodukter i kostholdet mitt, jeg har normalt blodtrykk, kolesterol og blodsukker. Jeg skal ikke nevne alt som ikke er bra, he he🙃, men har tenkt tanken hvordan jeg hadde vært om jeg ikke var så bevist.

 

 

                                                                                “Jeg synes det er skummelt når mat inneholder mer tilsetningsstoffer en reine råvarer!”

Ingen ville ha med seg kakene hjem, og jeg kan jo ikke spise de, så jeg bare lot de stå på fatet for jeg var utslitt. Neste dag måtte jeg rydde opp, og da når jeg tok i denne kaken som var opp skjært, og hadde lagt utildekket et døgn var like fersk og fin. Dette synes jeg er skummelt, hvordan skal da tamen kunne bryte ned det som er i kaken når den ikke en gang blir tørr etter et døgn på benken. For å ikke virke frekk, så har dette ikke noe med de som kjøpte kaken å gjøre, de var jo bare fantastisk snille, og å spise slikt i ny og ned har heller liten betydning. Nå sier jeg sier rett og slett ikke mer om denne saken i dag, det er lov å filosofere litt over dette.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie.😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#e-stofferimaten #tilsettingstoffer #tilsettingstofferimaten #helse #tarmhelse #livstilssykdommer #morsmiddag #Kjøpekake

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *