Last Updated:

Julegaver som man med fordel kan lage i god tid før jul  💖

Categories DIY

Det er så mange flinke folk her i landet som både er utrolig kreative og dyktige, så her kommer litt inspirasjon på hva man kan lage til julegave til de som har alt, eller bare ELSKER mat 😍  Siden jeg har syslet med dette i mange år så tenkte jeg å dele ideer fra jeg bruke å lage, og ideer til innpakking. Da min utrolige kreative kusine Reidun var her noen dager, så ga hun meg masse ideer og inspirasjon. Hildegunn Eide har blitt min nye “mentor” som  kommer med utrolig nyttige og inspirerende innspill. Det som er veldig kjekt er at vi begge to har gått på et kurs som er  “Unique Mind ESP”, det gjør at man øker kreativiteten og får mer helhetlig forståelse så “magefølelsen” er blitt mye sterkere . Så nå er vi begge to i fyr å flamme med stadig nye ideer og tanker.

Her finner du oppskrift på Narviksild 

Sild er for mange tradisjon å ha i julen, og gjerne ellers også, så hvorfor ikke lage det til noen som elsker det 😍 Som dere kan se har jeg pyntet forskjellig på glassene, jeg synes begge måter er fint. Men det er bare å slå seg løs å pynte som du slev ønsker. Man kan lage mange forskjellige silder å ha de i små glass, og pakke alt inn i folie, eller i en liten korg.

Det er bare å tilpasse gaven etter hvor mange det er i familien som liker sild. Jeg har en plan om å lage flere forskjellige silder i små glass i år. Sild holder seg lenge med tett lokk i kjøleskapet, de blir faktisk bare bedre etter lenger de står.

 

                                                     PS: HUSK at hjemmelagde gaver ikke skal være perfekte, da ser de jo industrilaget ut, og det skal de jo ikke!  💖

 

Her er Kjellaugs sin tomatsild

 

Del gjerne innlegget så flere kan få gode ideer til hjemmelagde miljøvennlige,  gaver som er laget med omtanke og kjærlighet  💖

 

#spiselige #julegaver  #Advent #Julegaver #diy #Hjemmelaget #mat #fra #bunnen #Middag #middagstips #Glutenfri #Melkefri #Uten #Gluten #melk #miljøvenlig #julegave #benytt #resursenne #Uten #tilsettinstoff #Sild #julesild

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *