Last Updated:

Vestlandet er mye mer en bare regn!

Categories Ut på tur

I går la jeg hvor ut en oppfordring på FB om å legge ut bilde med utsikt fra huset eller nærområdet for å kunne vise hvor utrolig flott det er på Vestlandet. Og vi viser stolt frem

bilder av der vi bor i naturskjønne omgivelser.

Kan være et bilde av innsjø, himmel, natur og fjell

Bilde er tatt av Allan Dyrstad

Allan Dyrstad er min fetter og har overtatt gården på vakre Dyrstad, der jeg ble født. Dyrstad ligger i Sogn og Fjordane ved Svelgen, her er naturen dramatiske med  bratt terreng og  fjell som speiler seg i fjorden.  Om vikingene stammer fra ett sted så må det være her 😄

Kan være et bilde av himmel, fjell og natur

Bilde er tatt av Hildegunn Eide

Bergen i vinterdrakt som bader i sol. Utsikt mot Ulriken 🌞

 

 

Kan være et bilde av fjell, himmel og natur

Bildet er tatt av Hildegunn Eide

Utsikt ved Nordåsvannet i Bergen, med litt is på vannet 🎅 Sol og blå himmel. Vi er heldige som kan gå ut døren og nesten umiddelbart være i naturen.

Kan være et bilde av skumring, tre og himmel

 Bildet er tatt av Laila Birkeland

Selv om man bor i Blokk har Laila en utrolig fin utsikt og naturskjønt. Hun bor nærm lyderhorn, der hun og mannen går en del på tur. Viste du at det var på Lyderen som vi kaller det her i Bergen, at de brente hekser. Godt de har sluttet med den praksisen 😄, da hadde jeg lagt tynt an.

a

Bildet er tatt av Hanne Lise Mjømen

Utsikt fra stoltzen en fin desember dag🌞. For å komme kjapt opp på et nydelig fint utsiktspunkt over Bergen, kan man gå de mange steintrappene som er laget opp.

Det er nokså tungt å gå, men de som er skikkelig sprek går kjapt opp(de løper) på rundt 10 minutter, det kan jeg love dere at ikke jeg gjør 😂. Hanne Lise derimot, fyker kjapt opp trappene.

Kan være et bilde av himmel

Bilde er tatt av Jan Åge Dyrstad

Jan Åge er også min fetter. Han bor på Frei i nærheten av Kristiansund. Da begynner man å nærme seg  Trøndelag, men de er fortsatt på vakre Vestlandet. Jeg har faktisk aldri vært i Kristiansund, det burde jeg gjøre noe med.

Kan være et bilde av utendørs og tekst som sier 'Hjeltefjorden'

Bildet er tatt av Hildegunn Eide

Bergens stolthet Statsråd Lehmkuhl en nydelig dag i Bergen 💕

Kan være et bilde av utendørs

Bildet er tatt av Hildegunn Eide

Hva er vel Bergen uten å vise bryggen,  her er Bryggen julepyntet 🧑‍🎄🎅🤶. Nå vet jeg at mange er uenige med meg, men at bybanen skal gå over bryggen mener jeg er vandalisme.

                                                                  Kan være et bilde av skumring, tre, himmel og natur 

Her bor jeg, med utsikt over Kalandsvannet. Jeg bor nokså bratt også, men det er jo det som er så herlig, da får man alltid utsikt, og man får trim.

I går var jeg og to naboer på Smøråsen som ligger rett ved der vi bor. Her ser vi utover Fanafjorden, mot Austevoll.

Del gjerne innlegget  med venner og familie.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link

#Vestlandet #Fineste byen #Bergen  #sol #advent

4 kommentarer

4 thoughts on “Vestlandet er mye mer en bare regn!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *