Hvordan det går med vektnedgang uke 2

Helt ærlig er det dritskummelt å legge ut alt jeg spiser og drikker, og ikke for å snakke om aktiviteten.  Jeg beveger meg langt ut fra komforsonen og blottlegger meg helt, men vekten går nedover og da er jeg fornøyd.  Håper dette kan være til inspirasjon for noen av dere, ta kontakt om du lurer på noe så svarer jeg så godt jeg kan!

Både brød og knekkebrød lager jeg selv, da har jeg full kontroll på innholdet, og det er mye mindre karbohydrater i en i kjøpeprodukter, og sist men ikke minst det smaker MYE BEDRE.

Jeg spiser litt frukt eller bær etter middag, siden middagen er det måltidet man har tyngst mat og blodsukkeret synker mest. Da blir man slapp og trøtt, og gjerne litt “søthungri”(plutselig et forsøk på svensk hi hi), derfor spiser jeg litt frukt etter middag. For mye frukt er ikke lurt når man skal ned i vekt, da er det bedre med bær som inneholder mindre fruktsukker.

I helgen spiste jeg soya yoghurt, og litt ekstra frukt, men min mening og erfaring er at man bør unne seg noe ekstra for eksempel i helgen, uten er det lett at man sprekker totalt. Er man alt for streng med seg selv, er det for de fleste av oss en grense for når vi sprekker og ikke klarer å ha vilje til å stå imot alle fristelsene. Derfor er det bedre å planlegge eller i alle fall ta beviste valg om når man skal tilate seg noe ekstra godt. Så da mandagen kom måtte jeg frem med pekefingeren til meg selv og si “nei i dag er det ikke helg”, pju jeg er så streng 😉

Jeg spiser jevnt og trutt, men stort sett ikke så mye hver gang, det funker best for meg, men vi er forskjellige så finn ut hva som funker best for deg.

Kombucha er fermentert te, det kan jeg forsøke å få skrive et eget innlegg om, det blir litt mye her. Men det hjelper fordøyelsen med å beholde den sunne tarmfloraen, noe som er ekstremt viktig.

Alle middagene jeg har spist finner du her på bloggen. Jeg fokuserer på å spise masse grønnsaker, ellers spiser jeg som normalt, minus alle utskeielsene he he he.

Jeg vært i aktivitet hver enste dag, men ryggen har tullet seg litt, og det har derfor ikke vært lurt å presse meg for mye. Men jeg vet også at å ikke komme seg ut  i alle fall ikke er bra, så tur har jeg vært på om ikke alle ble like lange.

Noen lurer muligens på hvorfor jeg skriver annet på skjemaet. Det er egentlig for om det skulle være noe spesielt som skjer, så er det med på pluss eller minussiden. Og det er ufattelig hvor fort man glemmer hvorfor ditt og datt 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#vektredusjosn #et #lettere #liv #nyttrsforsett #morsmiddag #mors #middag #middagstips #Glutenfri #melkefri #laktosefri

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg