Last Updated:

Karianne og Martes linsesuppe

Categories Supper, Vegetar mat
Min skjønne svigerdatter Karianne og datter Marte har laget en nydelig linsesuppe så i dag er det de som har laget middagen 💞
Karianne og Marte 💖 De er begge veldig glad i mat og i å lag mat. De spiser en del vegetarmat, så jeg får lære litt av de 🙂 Bilde tok jeg i sommer.
Her er oppskriften og fremagangsmåte:
1 løk
2 hvitlølsfedd
3 stk gulerøtter
2 stk grønnsaksbuljong i terning
1 ss fersk ingefær
appelsinsaft fra en appelsin
200 g små røde linser
2 ts karrikrydder
1,5 liter vann
frisk koriander
Hakk løk, hvitløk, gulerøtter og ingefær i passe biter. Ha alt i en gryte sammen med linser vann og buljong. Kok opp under lokk. Kokes i omtrent 20 min, til linser og gullerøtter er passe myk. Bruk stavmikser i gryten til alle biter er borte. Da er suppen egentlig ferdig.
I den opprinnelige oppskriften stod det gurkemeie, men vi hadde i sted karrikrydder (som består i all hovedsak av gurkemeie, men også litt annet). Kan sikkert også bruke en ts currypaste. Vi tok også i saften til en appelsin.
Tilsett salt og pepper. Til slutt hadde jeg i litt havrefløte og srirachasaus (spicy). Karianne hadde litt yoghurt i suppen. Toppet med litt fersk koriander.
Keep it simple 
#Mat #linsesuppe #meat #free #monday #sunt #godt #vegetar #Middag #middagstisp #Glutenfri #enkelt #Melkefri #laktosefri #Allergi #Morsmiddag #mors #middag #Oppskrift #Suppe #uten #kjøtt #blogg #matblogg #frukt.no #nrk.no
4 kommentarer

4 thoughts on “Karianne og Martes linsesuppe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *