Last Updated:

Hjortebiff med melkefri soppsaus og ovnssteikte poteter

Categories Alle oppskrifter, Hjort

Jeg ble invitert til min venninne Britt Elin på middag, og det var ikke noe ringere en hjortebiff. Biffen var altså SÅ utrolig god og mør, at jeg spiste alt for mye. Britt Elin tåler ikke melk og gluten så hun lagde en nydelig god soppsaus til.  Tåler man både melk og gluten så kan du selvfølgelig bruke det.

Hjortebiff:

Beregn mellom 150-200 g pr pers.

Biffen bør ligge i romtemperert i en times tid før den steikes, og da skal den bare ned på en glovarm panne med olje som hun brukte. Biffen fikk ligge til den var brunet på ene siden, og så vende og gjenta det samme. Så skrur man av varmen og lar kjøtte ligge å hvile. Er det en tykk biff, da må man gjerne gjenta dette etter at biffen har fått hvilt i rundt 20 minutter. Men denne var ferdig på en gang, helt perfekt. Hun hadde salt og pepper på.

 

Ovnsbakte poteter:

Små poteter has i en ildfast form, med olje og salt, settes øverst i ovnen på 200 grader i rundt 25 minutter.

Soppsaus : Finner du oppskrift på her

Hun hadde kokt brokkoli og gulrot til.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#sopp #saus #uten #melk #gluten #Til  #biff #middag #middagstips #morsmiddag #hjort #hjortebiff #Ovnsteiktepoteter #matfrabunnen #hjemmelaget #glutefri #melkefri #festmat

6 kommentarer

6 thoughts on “Hjortebiff med melkefri soppsaus og ovnssteikte poteter

  1. Alltid fint å få middagen servert. I går spiste vi middag ute og fikk dermed også middagen servert 🙂 Hjortebiff er snadder. Jeg er jo oppvokst med hjort i all slags varianter. Ha en strålende fin dag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *