Hjemmelaget sushi, ostekake hos bonusfamilien.

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter, Fiskeretter

I går ble jeg invitert på besøk til bonusfamilien min. Ole var snill å bytte dekk på bilen, som ble litt av en operasjon, siden det som hadde satt det på hadde tydeligvis strammet godt til med maskin. Da jeg kom fikk jeg sushi som Margrethe hadde laget, og jeg er så imponert over hvor fint hun får det til, og det var supergode. Det var kake og kaffe jeg var invitert til, så jeg ble kjempeglad for en slik overraskelse

Kokt sushiris etter pakkens annvisning.

Salmalaks

Agurk

Avokado

Noriplate

Majones dett er en spesiell tusj det har på sushien, og det var veldig godt.

Alt ble delt i tynne biter.

Bruk en matte som er beregnet for å rulle sammen sushi, og legg Noriplaten på.  Risen blir lagt med et tynt lag på Noriplaten, og det man vil ha i legges midt på hele veien bortover.

Så ruller man alt godt sammen, og skjæres opp i passe biter.

Server med soya saus (glutenfri for min del)og det  måtte ønske av tilbehør. Jeg bruker ha syltet ingefær chilimajones

Margrethe hadde laget en aldeles nydelig ostekake

Oppskrift på kaken kommer i morgen.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Hjemmelaget sushi, ostekake hos bonusfamilien.

  1. Åååå så snill bonusfamilie du har – Både dekkbyttehjelp, kake og kaffi og til og med en hjemmelaget sushi-overraskelse! Utrolig kjekt 🙂 De vet å sette pris på snille deg vet du 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *