Last Updated:

Havregrøt, sunn og god latmanns middag!

Categories Blogg, På sparebluss, Veganmat, Vegetar mat

Torden, regn, sol og regn og torden osv. osv. Jeg klarte så vidt å få klippet plenen og tatt kanter rundt om kring før det jallet løs, og det regnet på Bergens vis.  Jeg vet ikke om det er været som gjør det, men jeg er tiltaksløs, og har faktisk ikke den store matlysten. Det er nokså uvanlig, ikke at jeg er tiltaksløs, men å ikke ha matlyst er uvanlig. Da jeg var i hagen å slo, fant jeg noen markjordbær, og det fristet å ha på havregrøt, så slik ble middagen i dag.

Jeg lager den alltid helt vegansk, utenom at jeg alltid må ha en smør klatt på 😁, men den velger man jo selv å ha i eller ikke. 

 

 

 

porsjon:

1/2 dl vann (vil du bare bruke melk så går det helt fint)

2 dl melk eller plantebasert melk,  som brukte mandelmelk.

1.5 dl havregryn (glutenfrie for min del)

En klatt smør /tåler du ikke melk eller ikke ønsker det i, da kan man bruke melkefri margarin

salt

Ha melk, vann, havregryn, og salt i en kjele og kok det opp, la det koke til havregrynene er mye og grøten passe tykk. Er den for tynn har man i mer havregryn, er den for tykk har man mer melk i. Ønsker man sukker og smør  i eller på grøten har man det i, jeg bruker sjelden noe søtt, noen ganger bruker jeg litt lønnesirup.

Denne gangen ble det ete kanel(les om skikkelig kanel HER), markjordbær og to vanlige jordbær, og en god klatt smør, og vips så var den ikke vegansk lenger, men vegetar he he.

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

 

#Lunsj #Kvelds #frokost #Utenmelk #utengluten #morsmiddag #Hjemmelaget #matfrabunnen #middag #sunn #vegansk #vegatar

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Havregrøt, sunn og god latmanns middag!

  1. Det ser godt ut med markjordbær på havregrøten. Jeg pleide alltid på ha bare blåbær og kanel på de årene jeg spiste havregrøt hver morgen. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *