Hamburger med steikte poteter

Categories Alle oppskrifter, Retter med kjøttdeig

Hjemmelagd godt krydret hamburger er ikke å forakte.

1 pakke kjøttdeig

1/2 løk

3 fedd hvitløk

Ca. 1 ts salt

Pepper

1 ts tørket chilipulver

2 ts oregano

2 ts basilikum

2 ts koriander

1 ts maizena/potetmel (brukte det i stede for potetmel siden jeg ikke har det her)

1 egg

Rens og finhakk løk og hvitløk, og ha det i kjøttdeigen sammen med krydder, egg og Potetmel/maizena. Bland alt godt sammen og form det til passe store hamburgere. Steik på begge sider til det er gjennomsteikt.

Vi hadde brød(jeg hadde glutenfritt), salat, aioli, tomat på. Og det andre to hadde ost og løk i tillegg. Vi hadde kokte poteter som jeg bare delte i våter og steikte på pannen med salt på, siden vi ikke har steikeovn her nede.

Nydelig godt om jeg må si det selv 😉

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#Grandcanaria #puertoricko #hamburger #Hjemmelaget #matfrabunnen #glutenfritt #melkefritt #Middagstips #matmedliteutstyr #hyttemat #Feriemat #Middag #Morsmiddag

2 kommentarer

2 thoughts on “Hamburger med steikte poteter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *