Last Updated:

Dikt av Oven! Om å stanse tiden.

Categories Blogg

I går hadde min bror Ove bursdag, HIPP; HIPP HURRA FOR OVE! Jeg kom dessverre ikke på det i går tidlig så da jeg ble minnet på det, var nette så dårlig at jeg ikke fikk lagt ut noe som helst. Nå nærmer det seg hjemreise, og jeg kunne gjerne ha stanset tiden litt så jeg slipper å dra hjem til vinter. Men jeg må vel innrømme at det skal bli godt å komme hjem også til alt det vante, som sengen og internett 🙂

Linda Tetilmo hadde en utfrodring om dikt.

Å stanse tiden, er slettes ikke lett.
Det er bortimot umulig, rett og slett.
Men, det er mange som prøver å tiden stoppe
ved noen år tilbake i tid, å hoppe.

Tiden kommer både snikende og uten nåde,
og det er med tiden du merker at du begynner å få det.
Det oppdages når du gjennom håret grer
og letter på luggen og dette ser.

Når du har kommet deg etter første sjokket
og du for andre gang løfter på pannelokket
Så er dette det første signalet kroppen deg sender,
om at det begynner å lysne, i de stille grender

Men, du har ikke tenkt gi deg uken kamp,
selv om det ikke kan gnikkes vekk med en svamp
Det er da du i panikken, søker fra nord til sør
etter en grei fargetonet og dyktig frisør.

Når du endelig i frisørstolen trygt og godt sitter.
Ja, glemt er da både e-mail, blogg, instagram og twitter.
Å stanse tiden, er hva frisøren til daglig gjør,
ved å gi deg en bunke, med gamle utleste, SE OG HØR.

Når du fargen og humøret tilbake har fått
og du atter føler deg ung, fresh, ny og flott.
Og du spent kommer hjem og spør om det deg kler?
Så viser det seg, at det er ingen som noen forskjell ser.

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Grandcanaria #puertoricko #bursdag #ove #bror

4 kommentarer

4 thoughts on “Dikt av Oven! Om å stanse tiden.

  1. He he.. for et herlig dikt! 😀
    Mange kan nok relatere seg til dette.
    Hils Ove, si at denne teksten vil bli husket.
    Likte rimene, ordvalgene og ja, hele greia 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *