Last Updated:

Gul ertesuppe med pølse og svinekraft

Categories Alle oppskrifter, På sparebluss, Pølseretter

Noen ganger tar latskapen over, og jeg fryser alt for store porsjoner med  kraft for jeg kan ikke kaste noe så godt, som det gjorde jeg etter en røykt svineknok. Når det er så mye kraft så må man liksom bruke alt på en gang, og kjøtt hadde jeg ikke, så det ble kjøttpølse, men det funker godt det. Dette er virkelig masse god mat til en billig penge.

 

 

1 pakke gule erter som må ligge i vann natten over.

1.5 l kraft av røykt svineknok

4 gulrøtter

1 sellerirot

1-2  purreløk

Salt

Pepper

1 pakke kjøttpølse eller korv

Eventuelt litt kjøttbuljong, og ikke kraften er så sterk, min kraft var nok litt utvannet for jeg måtte ha i 2 terninger buljong for å få rette smaken.

Legg erter i bløt i minst 12 timer, og sett det på kok i kraften, og la det få koke rundt 1.5 time. Rens så gulrøtter, selleri og purreløk og ha det i gryten og la det få koke med, smak så til med salt og pepper, og eventuelt buljong.

Jeg hadde glutenfritt flatbrød til med smør.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

10 kommentarer

10 thoughts on “Gul ertesuppe med pølse og svinekraft

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *