Last Updated:

Gresskarsuppe med kokosyoghurt

Categories Blogg, Supper

Denne suppen fikk jeg av min venninne Laila, vi har lunsj sammen med ujevne mellomrom. Suppen var supergod og veldig sunn med masse betakaroten i, så denne kommer jeg til å lage selv også.

Tusen takk for maten Laila , dette må vi gjenta 😍 .

 

1 kg gresskar

1 stor løk

1/2 purreløk

1 liten søtpotet

7-8 dl kraft (Laila har brukt hjortekraft)eller vann og 1 grønnsaksbuljong

Olje eller smør

2-3 ss rømme eller creme fraiche (laktosefri om man ikke tåler laktose), eller man kan bruke kokosyoghurt da er suppen helt vegan

Ca. 1/2 ts salt

Pepper

Rens og del alle grønnsakene opp i biter, surr de i en panne med olje eller smør, ha i kraft eller vann og buljong. La det hele koke til alle grønnsakene er møre, bruk stavmikser eller lignende for å få en jevnet suppe. Har man ikke stavmikser kan man bruke en potetmoser og så kan man ha suppen i en sikt og bruke en skje å presse grønnsakene i gjennom. Ha i rømme/creme fraiche og smak til med salt og pepper. Jeg har begynt å lage kokos yoghurt, og det skal jeg forsøke å ha i når jeg lager selv.

Server gjerne med krutonger eller brød og en ekstra klatt rømme/yoghurt eller creme fraiche.

Jeg hadde på litt kokosyoghurt og krutonger med hvitløk, salt, pepper basilikum, timian og persille

#Vegan  #Vegetar #Meatfree #Meat #Free #Glutenfri #melkefri #Middag #lunsj #Lunch #middag #morsmiddag #morsmiddagsblogg #Sunn #kjapp #god #suppe #gresskar #Halloween

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Follow