Last Updated:

Fantastisk smakfull gresskar, med røde linser og kokosmelk (vegan)

Categories Veganmat

Hva fikk du til jul? Jeg fikk et gresskar, og det har spart det helt siden for å se om det ble som i Askepott, nemlig en vogn til en prinsesse. Men nei da, så nå spiser jeg det bare.

Gresskaret fikk jeg av Laila som ofte er på besøk å spiser lunsj med meg. Hun har tipset meg mange ganger om gresskar hvor godt det er, men her på Kiwibutikken som jeg handler har jeg aldri sett at de har det inne. Og når jeg er på andre butikker så husker jeg aldri å se etter, så hun kom opp med et gresskar til meg 😂.

Denne retten fikk jeg av en som jeg snakket med i Puerto Rico, så jeg håper jeg husker alt, hun hadde oppskrift til 4 personer. Den jeg laget til meg selv ble på rus(altså ikke narkoltia, men på slump), så den ble litt tynn, men pytt pytt!

Til rundt 4 personer.

1 Butt nut gresskar

1 stor løk

200 g linser

1 grønnsaksbuljongterning

2 dl vann

1 boks kokosmelk

fra 1 ts til så mange man vil ha av curry paste etter smak å behag

1 boks ferdig kokte kikerter

Ca. 2 ss fiskesaus

Del og rens gresskaret og del de i litt gode biter, surr de i olje sammen med renset og delt løk i en panne med olje. Når de har fått seg noen minutter på pannen har man på vann, kokosmelk, linser, grønnsaksbuljong, fiskesaus og kikerter og lar det få koke på svak varme. Når linsene er ferdig kokt, smaker man om man ønsker mere smak. Blir den for tynn kan du ta i mere linser og la den koke litt til(de gjorde jeg så gresskaret kokte i stykker. Men det ble adels nydelig)se , blir den for tykk kan du ta i mere vann.

Har du friske urter må du gjerne ha det på, jeg har basilikum og mynte som jeg jobber med å holde i live, du kan se  HER

 

Del gjerne innlegget med venner og familie 😊 Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#veganmiddag #vegetar #Røde #linser #kikerter #Nydelig #kjøttfri #mandag #morsmiddag #middagstips #mat #fra #bunnen #hjemmelaget

2 kommentarer

2 thoughts on “Fantastisk smakfull gresskar, med røde linser og kokosmelk (vegan)

  1. Ser veldig godt og delikate bilder! Har smakt gresskarsuppe en gang og likte det veldig godt. Mye mat i disse og man bør lage masse godsaker slik du gjør her! God kveld….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *