Last Updated:

it’s alive Basilikum og mynte

Categories Planter

 

 

Normalt sett så vet man aldri hva man kommer hjem til etter å ha vært på ferie. Men min kjære nabo Kari har vært her nesten daglig.

 

 

Hun  har skrudd lys på og av, at det er varmt nok til mine elskede blomster, og selvfølgelig vannet de. Så det første jeg gjorde da jeg kom hjem mitt på natten var å hilse  på hver eneste blomster for å se hvordan de hadde det. Jeg var aller mest spent på basilikumplanten! Slik som over så den ut da jeg dro, myntet plantet jeg rett før.

De har stått under plantelys med timer.

De har uten tvil blitt stelt godt, og basilikumen er mye friskere og kraftigere i seg selv. Man klarer jo ikke lage an svær busk av to skrantne kvister på kort tid uansett, men dette ser lovende ut. Mynten har som jeg antok, tatt helt av, så den strutter av livsglede og vitalitet. Da har jeg noe å pynte maten med.

Oppskriften er enkel men noe arbeid.

  1. Vann fra fatet, ikke gi de for mye vann så de mygler. Vanner man opp på jorden, vil de små fluene kunne formere seg, så vann kun fra fatet.
  2. Gi de næring med jevne mellomrom
  3. Når det er vinter så ha de under plantelys

Følg gjerne blogge HER

Mange vil nok ha glede av å vite dette, så del gjerne

 

 

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊 Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#Urter #planter #basilikum #Mynte #morsmiddag #dyrk #selv #terrassebonde #balkongbonde #altanbonde #Mat #fra #bunne #hjemmelaget #middagstips

 

2 kommentarer

2 thoughts on “it’s alive Basilikum og mynte

    1. Å det var rart. Jeg kan sende en avlegger i posten til deg. Eller sett en avlegger i vann når du kjøper, så får den gjerne røtter. Det gjorde jeg med mynten

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *