Gratinert blomkål med bacon

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter, Grønnsaker, I ovnen

Enda en gammel traver, som var på de fleste middagsbord for rundt 30 år siden, da var dette virkelig trendy mat. Selv om dette verken er nyskapende eller trendy.  Den er naturlig glutenfri, og farlig god!

Til 2 personer:

Ca. 1 blomkål

3 vårløk

1 bit purreløk (Man trenger i grunnen ikke både vårløk og purreløk, men det var det jeg hadde)

Litt grønnkål siden jeg hadde, men kan sløyfes

Rundt 200 g  bacon , her kan man bruke både mer eller mindre etter ønske.

Ca. 3 dl fløte eller plantebasert fløte som jeg brukte

Parmesanost etter ønske eller annen ost.

salt og litt pepper

Vask og del blomkålen i passe små biter og ha de i en ildfast form og hell fløten over. Rens og del løken, og skjær bacon i biter, steik alt på pannen og ha det så opp på blomkålen. Rasp osten og strø godt over, samt salt og pepper. Ønsker du å bruke andre grønnsaker så går det helt fint 🙂

Steik mitt i  ovnen på 200 grader i 15-20 minutter, eller til blomkålen er passe myk.

Den ser brent ut, men den var nå heldigvis ikke det.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#Plantebasertfløte ##middag #middagstips #kaskalvihatilmiddag #Morsmiddag #Matfrabunnen #hjemmelaget #glutenfri #gratinertblomkålmedbacon #blomkål #bacon

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *