Fredag med Nachos med guacamole og enkel salsa

Categories Alle oppskrifter, Retter med kjøttdeig

Nachos er godt, men det er vel mat jeg helst spiser når barna eller bonusfamilien er her. Men i dag fikk jeg knakende lyst på det, og det er jo veldig god og smakfull mat, og rimelig enkelt å lage til.

Kjapp hjemmelaget salsa:

To personer.

1 stor tomat

1 fedd hvitløk

salt

Chilipepper

Smør til å surre tomaten i

Skjær tomaten opp, i små biter sammen med hvitløken, og ha de i en panne sammen med smør. Ha i litt chili og salt, og a det få stå å surre mens du begynner å lage til resten av maten.

Oppskrift på guacamole finner du HER. Men jeg bruker å kutte ut melkeprodukter i den.

Hjemmelaget tacokrydder finner du oppskrift på Hjemmelaget tacokrydder Her

Jeg steiker alltid en pakke med kjøttdeig/karbonadedeig, og det jeg ikke bruker, fryser jeg og har i taco, pizza og lignede.

Ha på enten en ferdig kjøpt pakke med tacokrydder, eller så mye hjemmelaget som du ønsker.

Ca. 1/2 dl vann

salt

Pepper

Navchoschips

Ost (jeg bruker parmesanost)

Vårløk

Jeg hadde litt brune bønner i også, men det trenger man ikke ha.

Steik kjøttdeigen i smør, ha på krydderet og vann, og la det få kose seg på pannen i rundt 5 minutter.

Ha nachoschips i en ildfast form, hell kjøttdeigen over, dryss raspet ost over og sett formen i ovnen på rundt 200 grader i rundt 5 minutter, eller til osten er smeltet.

Ha på litt vårløk, salsa og guacomole. Ønsker du rømme så tar du det på.

 

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#hjemmelagetmat #matfrabunnen #Fredagsmat #middag #middagstips #Morsmiddag #Nachos #Glutenfritt #middagstips

4 kommentarer

4 thoughts on “Fredag med Nachos med guacamole og enkel salsa

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *