Last Updated:

På tur fra Kismul til Tereleitet

Categories Blogg, Ut på tur

 

Stolpejakt, turorientering og fjelltoppturen sesongen er rett rundt hjørnet, og da kan det være kjekt å få tips om hvilke veier man ikke trenger å gå, og hvor det er best å gå. Det er virkelig selvopplevd!  I fjord var min eldste datter Marte og jeg på turorjentering rundt omkring på denne ruten. Det var enkelte plasser det var litt vanskelig å forstå hva som var rett sted å begynne å gå osv. Og da vi skulle finne stolper i tillegg ble det helt kaos. Det ente med at vi vasset og klatret der ikke en gang  hjorten ikke kom seg frem. Så det ble ekstra morsomt da jeg satt å søkte på turer i dag, og fant en tur, og oppdaget at det var der vi hadde vært på ekspedisjon i fjord. Og nå så jeg at det faktisk gikk grusvei nesten helt frem 🤣. Det som gjorde at vi ikke gikk inn der vi skulle ha gått,  var for det stod “Privat vei”, for vi ville jo ikke gå der vi ikke hadde lov. Men det var tydeligvis lov å gå der, så i dag lokket jeg med meg nabo Ingrid på tur, og det ble en veldig kjekk tur. De er ingen lang tur, men en veldig fin. Går du inn HER ,så er det nokså bra forklart.

Det står at turen er 2 km, men på et skilt stod det at den var rundt 4 km, men uansett var det fint å gå der. Vi kjørte inn Kismulveien fra Osvegen, så kjører man et stykke forbi skytebanen(2-3 minutter), og føller man med så vil man se at på venstre side står det turskilt, mulig det er skiltet til kraftstasjon også det husker jeg ikke.

De er rimelig godt skiltet hele veien.

Den eneste gangen jeg ble usikker var da vi kom til et kryss og det var skiltet til Sveåsen og ikke til Tereleitet, så der gikk vi videre, og en omvei. Man skal opp samme veien, og neste kryss der det står Sveåsen, da går man rett frem, og føller stien videre innover, og så oppover til toppen.

 

Jeg har kjøpt meg et termos som er så stor at man kan ha pølser eller litt store ting med seg i den, så den måtte jeg teste. Jeg fikk en suppe av Margrtehte som har ut i friluft blogg HER, og den tok jeg med, og hadde litt pølser i de varme vannet. Det smakte veldig godt på toppen, så takk for maten.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

Og du kan også følge gruppen Foturer i Bergen på FB HER

 

 

 

 

#tur #utpåtur #UT #stolpejakt #turorientering #Turiskogogmark #fjelltur #Morsmiddag #Tereleitet #kismul

4 kommentarer

4 thoughts on “På tur fra Kismul til Tereleitet

    1. Det ble liksom litt mer mat, jeg har ikke noen brød eller knekkebrød for jeg har ikke orket å bake he he😁. Så da må man være litt kreativ. Smakte utmerket, så tusen takk for maten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *