Last Updated:

Fra gammelt brød til Italiensk delikatesse!

Categories Brød, Diverse retter, På sparebluss, Tips til restemiddag

Tørt brød er ikke godt, og derfor kaster vi mye brød, men det er utrolig lett å lage noe lekkert og godt av de som Bruschetta. Du kan se flere tips til bruk av tørt brød HER er grillmel

og Krutonger HER.

Dette er en fin forrett eller snaks når man er fysen på noe godt, eller for å bruke tørt brød.

 

Bruschetta er gjerne med lyst brød, men man bruker det brøde man har, og jeg spiser  kun grovt brød.

Brødskive lys eller grovt etter hva du har og ønsker(og glutenfritt for oss som må ha det)

Hvitløk

Olje, olivenolje er vanlig å bruke.

Tomater

Oregano (det skal egentlig være basilikum, men det hadde ikke jeg)

Så hadde jeg litt parmesanost på (det er ikke vanlig så det kan du også kutte ut)

Det er mange måter å tilberede de på:

  • Man kan steike brødet på steikepannen
  • Skal du lage til mange kan  man ha skivene i steikeovnen på 225 grader.
  • Vil du kun lage en skive til deg selv, kan du ha skiven uten olje og hvitløk i brødristeren og ha på resten når skiven er ristet.

Rens hvitløken og finhakk eller bruk hvitløkpresse å ha den i en liten skål med olje. Bland olje og hvitløk, og bruk en skje å fordel hvitløken på brødet.

Del tomater i biter og ha det på brødet, sammen med  oregano/basilikum.  Ha på raspet ost om du vil bruke det.

Jeg  elsker majones så det har jeg på når jeg spiser.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#Bruschetta #Forett #tapas #Vegetar #vegan #middag #lunsj #Middagstips #Morsmiddag #hjemmelaget #mat #fra #bunnen #glutenfritt #melkefritt #spisoppmaten#spistørtbrød #tørtbrød #Ikkekastmat #rester#matrester

Matbloggtoppen

2 kommentarer

2 thoughts on “Fra gammelt brød til Italiensk delikatesse!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *