Når janteloven biter deg i ræven, ja da kan du være stolt!

Categories Blogg

Janteloven sier at du skal ikke tro du er noe. Uansett hva jeg gjør eller tror så er jeg jo noe, så da er noe at man ikke skal være stolt av seg selv og sine bragder. I store deler av mitt liv har jeg slitt med dårlig selvfølelse og mindreverdighetskomplekser siden jeg ikke var det ene eller det andre. Ikke flink på skolen, dyslektiker, mindre pen osv osv. Vet dere hva, det er det slutt på, det er ingen vits å tenke slik, å leve et liv for å passe inn i andres form det er for dum. Jeg vil heller være en original en å dø som et dårlig kopi. Janteloven er ikke noe annet en sjalusi, og da kan jeg jo jammen meg være stolt over å ha fått til noe som andre blir sjalu av. De er selvfølgelig litt vont når noen biter, men de er mer synd på de som faktisk biter i andre sin rumpe for å trakke andre ned. Når vi peker på noen, ja da peker en fing på ut, og tre inn på seg selv. Det sier altså mer om den som peker en den som blir pekt på, husk det.

Det verste er at vi alle gjør dette, gjerne ikke bevist men ubevist, og jeg er nok dessverre ikke fri for skyld jeg heller. Men la oss fokusere på å løfte hverandre, i stede for å trakke på hverandre. Forsøk å ikke ta det personlig, alle har noe i sin ryggsekk eller isfjell.


 

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#jantelovendritådra #janteloven #morsmiddag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *