Fiskesuppe med sei og reker

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Skalldyr, Supper

Nå har jeg spist masse kjøtt så nå var jeg sugen på noe lett og godt. Jeg fikk sei av min søster og svoger som de har fisket, og litt av den brukte jeg i suppen, det lå noen reker igjen også som ikke var nok til en,  skive så det er jo en super måte å bruke de opp på.

 

 

Til 2 personer:’

1 liten løk

1 fedd hvitløk

1/2 chili

Smør eller olje til å surre løk osv med.

1 gulrot

2 sneier sellerirot

2 sneiser med paprika (kan sløyfes, men jeg hadde et stykke)

2 vårløk

Gressløk om du har (her er de kommet langt allerede, så jeg bruker hele tiden)

4 dl fiskekraft eller 4 dl vann og en fiskebuljongterning (Noen typer kan inneholde gluten)

1/2 dl melk eller plantebasert melk som jeg brukte

1 liten ss maizena

Pepper

Eventuelt salt

Rens og del løk, hvitløk og chili og surr i olje eller smør ha kraften i. Rens og del de øvrige grønnsakene og ha de i pannen, bland maizena ut i melken og hell den i pannen og kok opp under omrøring. Smak til med mer salt og pepper eventuelt mer chili. Rens rekene og ha de i, og klipp over gressløk om du har.  NYT!

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Fiskesuppe #fiskesuppemedrekerogsei #middag #middagstips #melkefri #glutenfri #hjemmelaget #Matfrabunnen #sjømat #middagstips #Morsmiddag

6 kommentarer

6 thoughts on “Fiskesuppe med sei og reker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *