Fiskekaker med gulrotstuing med knasende sukkererter

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Man blir værsyk når det bare regner, og det gjør det, ikke byer, men en stor byge! Har vært ute en liten tur, men det var innsjøer over alt, så jeg tuslet hjem igjen.

Så lenge inn i fryseren, og da det dukket opp fiskekaker, så kom jeg på at det er lenge siden jeg har spist. Jeg kjøpte sukkererter, og det var så utrolig saftige og gode, at det ville jeg ha i middagen, men det måtte forbli knasende!

 

1-2 fiskekaker (dette er 85 % fiskekarbonade jeg fant)og det er store

Steikes til det er gjenomvarm

Gulrotstuing med knasende sukkererter

2-3 gulrøtter

2 dl melk/laktosefri/plantebasert (jeg brukte sistnevnte)

1 klatt med smør/eller melkefri margarin om man trenger det

1 liten ss maizena

1 terning kyllingbuljong eller den du har (om du som meg ikke kan spise mat med gluten, buljong kan inneholde det)

Salt

Pepper

1/2 pakke sukkererter

Rens og del gulrøttene og kok det møre. Ha melk, smør, maizena og buljong i en gryte og kok det opp. Ha i gulrøttene og smak den til med salt og pepper.

Rens sukkerertene, del det litt opp, og strø det på den ferdige gulrotstuing.

Ha kokte poteter eller det som passer deg til.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#fiskekaker #gulrotstuing #Sukkererter #Enkelt #godt #Uten #melk #glutenfritt #melkefritt #Hverdagsmiddag  #Middag #middagstips #morsmiddag #hjemmelaget #matfrabunnen

7 kommentarer

7 thoughts on “Fiskekaker med gulrotstuing med knasende sukkererter

  1. nam nam fiskekaker er sååå godt og dette ser jo skikkelig godt ut!!
    blir sulten av og se så delikat mat🥰😁

  2. Det ser veldig godt ut! Skulle ønske det fantes ferdige fiskekaker å kjøpe i butikk som er uten løk og melk, men det blir nok for mye forlangt! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *