Festrullekake med bringebærsyltetøy og krem

Categories Alle oppskrifter, Søte gleder, søtegleder

Nyttårsaften er rett rundt hjørne, og man skal tenke på hva man vil ha både til middag og dessert. Her er en deilig enkel kake som også kan lages i god tid før middagen.

Rullekake:

3 egg

1 1/2 dl sukker/eller den sukkertypen du vil bruke

1 1/2 dl potetmel

1 ts bakepulver

Ca. 1 berger fløte/Laktosefri/plantebasert

Sett ovnen på 250 grader. Smør et steikepapir og legg det på et steikebrett.

Pisk egg og sukker til det er blitt en luftig eggedosis. Rør forsiktig i potetmel og bakepulver, og ha det på et smurt bakepapir på en steikeplate.

Ovnen bør være kommet opp i temperaturen før man sette brett inn på midterste rille og steikes i 5 minutter.

Ta frem en steikerist og legg på en kjørelhåndduk eller steikepapir. Når kaken er ferdig snur en kaken på risten, la bakepapiret ligge på kaken litt. Når den har fått avkjølt seg litt har man på syltetøy og ruller platen sammen. Det kan være lurt å ha kaken i bakepapiret slik at den får satt seg litt før man skjærer den opp.

Når kaken er kald, pisker man kremfløte/plantebasert kremfløte og har den i en sprøytepose og lager små tutter på den, strø med tuttifrutti eller det du ønsker-

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

8 kommentarer

8 thoughts on “Festrullekake med bringebærsyltetøy og krem

  1. Nam, nam 😍 Rullekake er kjempegodt, og her er det bare fantasien som setter en stopper for hva man vil pynte kaken med. Min mor laget alltid en rulleake med krem og med karamell utenpå. Den oppskriften savner jeg.

    Ønsker deg en riktig god og fin romjul videre, og en kjempefin torsdag ❤😊

    Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

  2. Åh, den var flott! Skulle laget denne om vi skulle fått gjester. Men med bare meg som liker desserter og en samboer som foretrekker en cognac, blir det nok bare noe enkelt. 😀

    1. Det viktigste er jo at alle får noe de liker, uansett hva det måtte være. Jeg er ikke den største dessert spiseren heller, men cognac klarer jeg ikke.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *