Last Updated:

Får man healing av det som spirer og gror?

Categories Blogg, Grønnsaker, Vegetar mat

I grunnen har dette vært en drøm hele mitt liv å kunne dyrke diverse selv, men det har aldri passet/tid/ork osv.  Jeg har hatt litt urter og småpø før, men i år begynte jeg å så i januar. For å si det slik jeg er noen erfaringer rikere. Det aller meste har overlevd og er i god vekst. Jeg blomstrer sammen med alt som vokser og gror. Hver dag går jeg ut å snakker med de og ser at de har det bra, tar bort det som er vissent, tømmer for vann eller vanner, bytter jord, bytter plass, setter de i skyggen. Så ja dette er noe jeg virkelig synes er livgivende og hverdags lykke for meg. Matthew Manning (UK Healer) skriver i et innlegg på fb, jeg har også lest om de i en av hans bøker, at han var med på et forsøk der han ga reddik frø healing, og det  like mange frø som ikke hadde fått healing. Resultatet ble at reddikene som hadde fått healing vokste mye mer en de som ikke hadde fått det. Jeg limer inne det han skreiv nederst i innlegget. Men jeg er overbevist at også vi får healing av det som vokser å gror, forsøk og du blir overasket.

Alle erfaring jeg har fått i år kan jeg ta med til neste sesong, og muligens få det enda bedre til.

Jeg kjøpte sette hvitløk i fjord, men de kom ikke i jorden før i januar. Da satte jeg de i en kasse ute på terrassen. Det har vært mye regn, frost og storm, men hvitløken har vokst. Hvitløk liker ikke å stå med andre ting eller med ugress har jeg lest.
Den asiatiske salaten er nydelig på smak, så den skal få stå for seg selv til neste år, når blir den kvelt av knutekålen
Knutekålen har tatt helt av
Reddiker har jeg allerede begynt å spise
Og nye reddiker er sådd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gulerøttene vet jeg nå at de må sås rett ut 😉 Det ble et helsikens arbeid, og alt for mye. Så min datter fikk halvparten og fortsatt er det mye

 

Fra aldri å ha dyrket noe fra frø til å få små gulerøtter er helt aforistisk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dillen tar helt av i år også. Ikke plant den fritt, den tar over alt
Det samme gjelder mynten, den bør stå i potte uten har man mynte over alt
Basilikum den bør stå lunt i drivhus eller lignede
Persillen har stått ute i hele vinter, og nå blomstrer den
Vårløk som jeg har stukket i jorden
Denne fikk jeg avlegger av en venninne og kan ikke huske hva den heter
Jeg fikk så mye tomater at jeg måtte gi bort og selge noen tomatplanter, nå håper jeg det kommer tomater. det går litt tregt
Koriander som blomstrer og trives. Og jeg elsker smaken, nam
Spiselige blomster, men jeg vet ikke hvilken de er
Jordbærene står fint
Gressløk
Spiselige blomster
Spiselige blomster
To store kasser med spiselige blomster. Lykke på jord

 

 

 

 

 

I SHOULD HAVE REMEMBERED MY GREEN FINGERS!

I’ve been fighting an uphill battle this summer whilst trying to grow vegetables. With the poor weather my plants are really struggling and then, to my chagrin, as they start growing they’re eaten by rabbits!

Looking at my rather pathetic and ravaged vegetable garden, I remembered an experiment in which I was once involved at the University of California.

I was asked to give healing to one packet of radish seeds whilst a second selection were never in my presence. The seeds from both packets were planted in identical boxes and given equal water and light by an independent researcher who didn’t know which seeds had been healed and which were in a control group.

23 days after planting, the radishes were harvested, counted and weighed.

“42 of the treated seeds sprouted compared with 32 from the control group,” Dr Jeffrey Mishlove later reported. “32 radishes from the treated group reached table size compared to 29 in the control group.

“The total weight of the treated plants was 187 grams compared with 150 grams on non-treated radish plants. More green foliage grew above the treated radishes than the control group.

“These results indicate that Matthew’s attempts to increase the yield was successful.”

Maybe I should heal my struggling vegetable plants – but, if I’m successful, I’ll probably just create even fatter rabbits!

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Får man healing av det som spirer og gror?

  1. Jøsses, her har det tatt helt av 😀 Det er klart at spiring og groing har en healing effekt 😀 Men det er noe som heter ”at det gror over”. Så gror det over hodet ditt, så spørs det om det kan bli i meste laget med healing 😛

  2. Ja her har du fått frem mye fint, og godt….OG det er rekrasjon for de som liker det…for meg er det bare et ork…men jeg har hatt min tid jeg også…og det er jo så gøy når man ser det blir noe ut av et lite frø!! Kos deg med dyrking!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *