Last Updated:

Digg kyllingsalat med Hoisin saus

Categories Blogg, Dressinger, Grønnsaker, Salater

I går hadde min gode venninne Laila og jeg en lunsj dag, det er de kjekkeste dagene man kan tenke seg. Deverdensproblemene vi ikke løser da, de blir ikke løst he he. Men på lunsj dag må man spise noe godt, og hva er vel bedre en en digg salat siden eg allerede har en del i hagen jeg kan bruke.

Selve salaten bestod av følgende: 

Asiatisk salat

Frisesalat

Reddik

Sukkererter

Tomater

Paprika

Oliven

Cashew nøtter som var saltet

hardkokte egg

Fersk koriander og litt Persille

 

Kyllingen:

Kyllingen skjerte jeg i biter og steike på pannen, når kyllingen var gylden hadde jeg på rundt 3 ss Hoisin saus, 1 ss soyasaus(glutenfri for oss som må ha det), og litt vann så det fikk koke sammen med. Et dryss salt og pepper. Jeg rørte stadig så kyllingen virkelig fikk mye deilig smak, den fikk stå rundt 7 minutter å kose seg.

Jeg valgte å ha kyllingen ved siden av salaten

 

Urtedressingen:

Nesten alle urtene jeg har som var gressløk, dill, koriander, basilikum og vårløk

Ca. 1/2 dl olivenolje

Ca. 1/2 dl Balsamicoeddik

Saften av 2 båter lime/eventuelt sitron

Salt

Pepper

jeg finhakket urtene og hadde de i en skål sammen med olje og eddik, og smakte til med salt og pepper og lime. Den trengte overaskende mye salt og pepper.

Chilimajonesen finne du HER

Chilimajones, urtedressing, ekstra oliven og kyllingen og den fargeglade salaten gjorde måltidet perfekt.

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Digg kyllingsalat med Hoisin saus

  1. Nydelig lunsjmat og alltid hyggelig prat.💐 Våre lunsjtreff blir som oftes 5 timers skravling. Måtte lage make til middag i dag og en kjempefornøyd mann etterpå.

    1. He he ja det blir et langt måltid 😍. Men det er jo de beste. Kjempekjekt at du vilke ta en reprise av maten i dag og at mannen er fornøyd😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *