Last Updated:

Dyrke din egen vårløk?

Categories DIY, Grønnsaker, Små tips i hverdagen

 

Nysgjerrig som jeg er ser jeg ofte på DIY sider”do it yourself”,  og noen ting prøver jeg meg på ideene andre har lagt ut. Det blir veldig varierende resultat, men dette var knall enkelt. Potten står enkelt og greit i vinduskarmen.

Jeg kjøpte masse vårløk på tilbud, og for at den ikke skulle bli dårlig hakket jeg den opp og frøs den ned.

 

Jeg har ofte sett at folk har plantet vårløk, og jeg har tenkt at dette bare er tull, jallefall her i Bergen, men jaggu meg. Jeg satte noen av stilkene i potten og vannet godt, hadde på litt plast, og det tok bare et par dager før det begynte å gro.

Den delen jeg har ringet inn satte jeg rett i jorden. Vårløk egener seg godt til frysing, man tar opp etter behov-

Dette er virkelig knallgøy.

#Diy  #Do #it #yourself #vårløk #plante #hjemme #gjør #det #hjemme #dyrk #hjemme #morsmiddag #middag #middagstips

12 kommentarer

12 thoughts on “Dyrke din egen vårløk?

  1. frodith: ja ikke sant, jeg ble skikkelig overasket at det faktisk virket. Dette kan du ha i kjønnemvinduet ditt :-D. Jeg har det på stuen, der er det mest plass.

    1. Det er utrolig enkelt å få det til. Men jeg brukte de litt tidlig før de hadde fått vokst skikkelig første gang jeg gjorde det, og det likte de ikke. Så la de få vokse seg litt stor

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *