Last Updated:

cornflakes godteri på 1.2.3

Categories Alle oppskrifter, Søte gleder, søtegleder

I går var en veldig sosial dag, å det er så godt. Jeg måtte lage noe godt i full fart, og jeg tenkte på risboller, men jeg hadde ikke noe av delene, så da var det plan B, som var det jeg hadde i skap og skuffer, nemlig cornflakes med sjokolade. De var sprøtt, søtt og knasende godt.  Dette er en veldig grei oppskrift å ta barna med på å lage.

Jeg tok alt på lykke og fromme siden vekten min ikke ville virke, men nå er jeg god på slike ting så her er en oppskrift som er omtrent.

100 g sjokolade (melke og glutenfri for oss som trenger det), jeg brukte en mørk sjokolade som var 80 %, men den er jo litt sær i smaken så bruk den sjokoladen du liker

50 g smør (melkefritt for de som trenger de)

2 ss sirup, men jeg brukte glykosesirup den er ikke så søt

100 g cornflakes (gluten fri for de som trenger det)

Smelt smør og sjokolade på svak varme, når det er flytende har man i sirup å røren den sammen med smør og sjokolade i pannen. Man finner frem muffens former, de må man ikke ha, men det er lettere å porsjonere. Har man ikke former har man de på et bakepapir eller lignede med skje. Ha i cornflakes og bland det godt sammen med det flytende i pannen. Bruk to skjeer og form små kaker, la de stivne i kjøleskapet. De stivner fort..

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#snop #gotteri #Kakepåentotre #enkeltgotteri #gotteri #Glutenfritt #melkefritt #utenegg #Knasendegodt #matfrabunnen #hjemmelaget

2 kommentarer

2 thoughts on “cornflakes godteri på 1.2.3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *