Enkel kyllinggryte

Categories Kyllingretter

Til 4 personer

4-5 kyllingfileter (er filetene små bør man ha mer enn 1 pr. person)

Ca. 2 cm med fersk ingefær

1- 2 hvitløksfedd

1 løk

1 potte finhakket koriander (Tips: ha litt av koranderen til å strø over ved servering)

Squash

Ca. 4 dl kokosmelk

Eventuelt litt maizena til jevning om den ikke tykner naturlig

4ts Curry paste (tåler man ikke gluten så sjekk at den ikke inneholder hvete, for enkelte merke har dessverre det. Santa Maria sin var fri for gluten)

1-2 ts gurkemeie eller 1 ts tørket (jeg hadde litt fersk gurkemeie som jeg brukte jeg da jeg fikk besøk hadde jeg i litt tørket for å få den fine fargen).

Salt og pepper

Rens og del løk, ingefær og kyllingen og fres alt i en panne med smør eller olje. Ha på kokosmelk og krydder og la det få koke til kyllingen er gjennomkokt. Blir ikke retten tykk nok så rører man ut litt (ca. 1ss) maizena og gir alt et oppkok. Helt på slutten har man i biter av squash.

Jeg hadde kokt ris og asparges til.

#kylling #østen #krydret #thaiinspirert #glutenfritt #raskt #oppskrift #middag #glutenfritt #melkefritt ##mat #fra #bunnen #av #hjemmelaget #Middagstips #Morsmiddag #hva #skal #jeg #ha #til #middag #kokkosmelk #Currypast

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *