Bønner og bacon (cowboymat)

Categories Diverse retter, På sparebluss

I dag har det vært aldeles strålende sol  varmt, og det er balsam for sjelen. I dag har jeg ryddet bort vinteren, plantet, omplantet og ordnet etter all saging og rot etter byggingen av trappen til hagen.  Jeg har også sprayet en potte og et søppelspann, det har rett og slett vært en kosedag.

Jeg måtte lage meg noe mat som ikke tok så lang tid, for jeg var både sulten og trett etter en lang dag ute, og da ble det bønner og bacon. Det er veldig godt innimellom, og i dag hadde jeg både tomatbønner og litt brune bønner.

1/2 boks tomatbønner

Ca. 1 dl brune bønner (som allerede var ferdig kokt) Du trenger ikke bruke disse om du ikke har, det holder lenge med tomatbønnene.

1/2 løk

5 skiver bacon

Litt mais for det hadde jeg i kjøleskapet :-), har du ikke det så skipper du det

Litt vårløk om du har, det er bare for det er fint for øyet

Løk og bacon steikes på steikepannen, tomatbønner og de brune bønnene og mais has i en panne og varmes. Når baconet(jeg liker baconet helt crispy steikt) er steikt has de og løken i bønnene.  Smak til med pepper, og eventuelt salt.

 

#bønner #tomatbønner #Bacon #cowboy #mat #Enkelt #sunt #godt #mat fra #bunnen #hjemmelaget #middagstips #middag #morsmiddag

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *